Khamis, 10 Mei 2012

siapa lebih pandai~~??

Murid : Selamat pagi, cikgu. 
Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat? Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!
Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.
Murid : Selamat sejahtera cikgu!
Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham? 
Murid : Faham, cikgu! 
Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan. 
Murid : (senyap)
Cikgu : Pandai!
Murid : *****! 
Cikgu : Tinggi! 
Murid : Rendah!
Cikgu : Jauh! 
Murid : Dekat! 
Cikgu : Keadilan! 
Murid : UMNO! 
Cikgu : Salah! 
Murid : Betul! 
Cikgu : *****! 
Murid : Pandai! 
Cikgu : Bukan! 
Murid : Ya! 
Cikgu : Oh Tuhan! 
Murid : Oh Hamba! 
Cikgu : Dengar ini!
Murid : Dengar itu! 
Cikgu : Diam! 
Murid : Bising!
Cikgu : Itu bukan pertanyaan, *****! 
Murid : Ini ialah jawapan, pandai!
Cikgu : Mati aku! 
Murid : Hidup kami! 
Cikgu : Rotan baru tau! 
Murid : Akar lama tak tau! 
Cikgu : Malas aku ajar kamu! 
Murid : Rajin kami belajar cikgu!
Cikgu : Kamu gila!
Murid : Kami siuman!
Cikgu : Cukup! Cukup! 
Murid : Kurang! Kurang! 
Cikgu : Sudah! Sudah! 
Murid : Belum! Belum!
Cikgu : Mengapa kamu semua ***** sangat? 
Murid : Sebab saya seorang pandai! 
Cikgu : Oh! Melawan! 
Murid : Oh! Mengalah! 
Cikgu : Kurang ajar! 
Murid : Cukup ajar! 
Cikgu : Habis aku! 
Murid : Kekal kami! 
Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis! 
Murid : K.O. Pelajaran belum bermula! 
Cikgu : Sudah, *****! 
Murid : Belum, pandai! 
Cikgu : Berdiri! 
Murid : Duduk! 
Cikgu : Saya kata UMNO salah! 
Murid : Kami dengar KeADILan betul!
Cikgu : ******* kamu ni! 
Murid : Cerdik kami tu! 
Cikgu : Rosak! 
Murid : Baik! 
Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini! 
Murid : Dilepaskan tengah malam itu! 
Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

p/s : tension kalau ada anak murid yang terlalu bijak..wakakakakaa

Tiada ulasan:

♥ Copyright © 2012 reserved to WeeNa. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa